LEVERANSVILLKOR

Gäller från 17 februari 2021

Allmän information om webbutiken

Familjeföretaget bakom webbplatsen Cheer.fi är HN-yritys Oy (företags-ID 2769270-5). Webbutikprodukter säljs till privatpersoner såväl som företag och organisationer i Finland och Sverige. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på produkter och frakt.

Beställning och orderbekräftelse

Produkterna beställs huvudsakligen via webbutiken på cheerfi.se. Kunden godkänner de leveransvillkor som gäller för varje beställning.

Alla beställningar bekräftas via e-post med kvitto på beställningen, leveranskostnader och de beställda produkterna. Vi skickar en beställningsbekräftelse via e-post som visar dig:

  • proudukter du beställt
  • leveranskostnader
  • kvitto

För att få en orderbekräftelse måste du ange en e-postadress när du beställer. Kontrollera även skräpposten om du inte hittar orderbekräftelsen. Orderbekräftelsen skickas från asiakaspalvelu@cheer.fi.

Betalning

Bambora PayForm (Paybyway Oy, affärs-ID 2486559-4) fungerar som betalningsförmedlare för webbutiken, som är registrerat i det register över betalningsinstitut som upprätthålls av Finansinspektionen. Betalning sker via Bamboras onlinetjänst och Bambora eller Paybyway Oy visas på kontoutdraget och fakturan som betalningsmottagare. Bambora vidarebefordrar betalningarna till online-säljaren. Betalningen är säker, eftersom all information om betalingstransaktionen överförs med hjälp av en krypterad anslutning så att ingen tredje part kan se detaljerna i betalningstransaktionen.

Köpet skapas mellan webbutik-kunden och webbutiken. Webbutiken ansvarar för alla skyldigheter relaterade till transaktionen. Läs mer om Bambora: https://www.bambora.com

Betalningsmetoder

Genom PayForm-tjänsten kan du betala med nätbank-ID, plånböcker, betalkort (kredit / debitering), faktura eller avbetalning. Följande betalningsmetoder är tillgängliga: MobilePay, Masterpass, Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debit MasterCard.

MobilePay: Du kan betala med din MobilePay-plånbok om du har aktiverat online-shopping för att betala för appinställningarna. Betalningar som görs med en MobilePay-plånbok debiteras det betalkort som är bifogat plånboken. Om det inte går att ladda betalkortet går det inte att betala med MobilePay-plånboken i webbutiken.

Kontaktinformation för Bambora PayForm-betaltjänst

Bambora PayForm, Paybyway Oy (affärs-ID 2486559-4)
epost: payform@bambora.com
telefon: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)
adress: Lasergatan 6, 53850 Lappeenranta, Finland

Klarna betalningar kommer senare till butiken.

Leveranstid

Vi skickar ut produkter varje vardag. Beroende på produktens lagerstatus tar det 1-5 arbetsdagar från beställningen. Vi kommer att informera dig om olika leveranstider på vår webbsida. Pre Sale produkter skickas när de levereras till oss från fabrikerna.

Leveransmetod och leveranskostnader

Fraktkostnaderna inkluderar porto, förpackning och hantering. Du kan se leveranskostnaderna för din beställning i kassan online. Vi levererar beställningar som paket, hemleverans eller brev enligt produktens storlek och kundens beställning. När din beställning har skickats från oss får du ett meddelande och en spårningskod för paketet.

Byt- och returvillkor

I enlighet med konsumentskyddslagen har de produkter du beställer 14 dagars rätt att byta och returnera. Returrätten gäller endast oanvända och marknadsförbara produkter i originalförpackningen (om den levereras i paket).

Vi erbjuder våra kunder ett gratis byte, varefter kunden betalar frakten för de produkter som ska bytas ut.

ELLER

Om storleken på den beställda produkten är felaktig, rekommenderar vi att du returnerar produkten och gör en ny beställning för rätt storlek.

Cheer-skor har ingen rätt att byta eller returnera efter användning. Du kan jämföra storleken på innersulan med en rätt storlek sko eller prova skon på foten med en ren strumpa. Utbytbara skor får inte användas till exempel vid träning.

Vi förstår att en sko bara tar form under träningen, men av samma anledning är en använd sko inte längre marknadsförbar för oss. Vi rekommenderar att du väljer en snarare än en stor storlek, för när skon värms upp kommer den att forma dina till fötter.

Om du är osäker, fråga om utbytes- och returvillkor innan du beställer.

Returer måste meddelas i förväg via e-post till asiakaspalvelu@cheer.fi eller genom att ringa +35845 181 1321.

När bytes- / returmeddelandet görs;

Ska du inkludera följande information:

  • ditt beställningsnummer, namn, adress och telefonnummer
  • ditt bankkontonummer (retur)
  • ytterligare information (t.ex. överenskommit per telefon den 20 februari)

 

Returadress;

Kontraktsnummer 653311

HN-yritys Oy

Tuomitie 17

06100 Borgå, Finland

När den returnerade produkten har granskats och returen har godkänts kommer pengarna att returneras till ditt bankkonto.

Underlåtenhet att hämta leveransen är inte en retur

Om kunden inte hämtar leveransen och beställningen returneras av den anledningen kommer vi att debitera en avgift på 20 € för kostnaderna för leveranserna.

Fel produkt eller skadade produkter

Ibland, trots noggrann förpackning, kan paket skadas under postleverans. Därför är det en bra att kontrollera paketets skick redan i närvaro av en brevbärare när du hämtar paketen. Om paketet har skadats under transporten och om den / de beställda produkterna har skadats, gör omedelbart en skaderapport på postkontoret. Kontakta sedan vår kundtjänst för att ordna leverans av en ny produkt.

Om produkten har borttappats under transport, skadats eller fel produkt har levererats till kunden, måste kunden omedelbart rapportera felet till asiakaspalvelu@cheer.fi eller kontakta oss via telefon +35845 181 1321.

Meddelande om felaktig leverans eller defekt produkt måste göras inom 14 dagar från mottagandet av produkten. Om paketet är skadat i posten måste ett klagomål om produkten skickas till postkontoret omedelbart.

Annat

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan beställningen måste kunden bekanta sig med gällande leveransvillkor. Cheer.fi behandlar all kundinformation med förtroende och åtar sig att inte lämna ut kunduppgifter till tredje part.